100% φυσικά συστατικά

Οι πρώτες και βασικές ύλες για την παρασκευή μπίρας είναι τέσσερις.

 

Το νερό, ο λυκίσκος, η μαγιά και φυσικά η βύνη, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν χρησιμοποιούνται και άλλες πέρα από αυτές.


Η βύνη είναι το κυριότερο συστατικό της  μπύρας και παρασκευάζετε από πηγές αμύλου, κυρίως  από κριθάρι αλλά και σε κάποιες περιπτώσεις από σιτάρι, καλαμπόκι, ρύζι  κτλ.

Ο Λυκίσκος, ένα αναρριχητικό φυτό, του οποίου τα άνθη και τα φύλλα χρησιμοποιούνται κατά την παρασκευή της μπίρας, για να της χαρίσει την χαρακτηριστική πικρή της γεύση και το πλούσιο άρωμά της.

Το Νερό, το οποίο ίσως και να είναι το βασικότερο των υλών, καθώς το 95% της μπίρας περιέχει νερό. Η ποιότητα του νερού πρέπει να είναι άριστη, με όσο το δυνατόν λιγότερα άλατα. Για αυτό τον λόγο οι παλαιότερες ζυθοποιίες χρησιμοποιούσαν το νερό των ποταμών.


Η Ζύμη (μαγιά). Ως μαγιά της μπύρας χρησιμοποιούνται διάφορα είδη ζυμομυκήτων. Αυτά αναλαμβάνουν την διαδικασία της αλκοολικής ζύμωσης, τον μεταβολισμό δηλαδή των σακχάρων και την παραγωγή της αλκοόλης και του διοξειδίου του άνθρακα. Η επιλογή της ζύμης, σχετίζεται κάθε φορά με το είδος της μπύρας που θα παραχθεί.


ΘΡΕΠΤΙΚΗ ΑΞΙΑ ΤΗΣ ΜΠΥΡΑΣ


Πολλοί πιστεύουν ότι η μπίρα, όπως όλα τα αλκοολούχα ποτά, δημιουργούν μόνο προβλήματα στην υγεία του καταναλωτή. Λίγοι γνωρίζουν την θρεπτική αξία του ποτού αυτού, καθώς περιέχει υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και βιταμίνες. 100 ml ζύθου περιέχουν περίπου 40-70 θερμίδες, ανάλογα πάντα με το είδος του.

Βασικό συστατικό της μπίρας είναι το κριθάρι, που όπως και στο ψωμί, είναι μια καλή πηγή βιταμινών. Έτσι στην μπίρα συναντούμε τις βιταμίνες νιασίνη (B3), ριβοφλαβίνη (Β2), το παντοθενικό Οξύ (Β5), την πυριδοξίνη (Β6), το φολικό οξύ (Β9), την κοβαλαμίνη (Β12) και πολλές άλλες. Έτσι, η κατανάλωση μπύρας με μέτρο αποτελεί σημαντικό συμπλήρωμα στη διατροφή μας.


Και το γνωστό «σωσίβιο» γύρω από την κοιλιά που οφείλεται; Σίγουρα όχι αποκλειστικά στην μπίρα. Συνήθως η μεγάλη κατανάλωση ζύθου σε συνδυασμό με κακές διατροφικές επιλογές (τσιπς, σνάκ, ξηροί καρποί κ.α.) έχουν σαν αποτέλεσμα την αύξηση των λιπωδών ιστών γύρο από την περιοχή της κοιλιάς. Η μπύρα δεν περιέχει λίπος ή χοληστερίνη, καθώς επίσης περιέχει χαμηλή ποσότητα σακχάρων.

Έχει παρατηρηθεί μετά από έρευνες ότι η κατανάλωση μπύρας σε κανονικές ποσότητες βοηθάει στην αποφυγή δημιουργίας θρομβώσεων στις αρτηρίες της καρδιάς, με αποτέλεσμα τη μείωση των καρδιολογικών νοσημάτων. Επίσης αυξάνει την όρεξη, υποβοηθώντας εμμέσως και την πέψη και την απορρόφηση του φαγητού. Παρατηρείται αύξηση της καλής χοληστερίνης (HDL) στο αίμα με αποτέλεσμα το χαμηλό κίνδυνο εκδήλωσης στεφανιαίας νόσου.


Η υπερβολική χρήση της μπύρας, όπως κάθε άλλο αλκοολούχο ποτό, προκαλεί βλάβες στην υγεία του καταναλωτή, διαταραχές στο στομάχι και στη πέψη. Ακόμα περισσότερο συντελεί στη δημιουργία καρδιακών νοσημάτων, παχυσαρκίας, σακχαρώδους διαβήτη κ.α.. Γενικότερα όμως οι δυνατές μπύρες θεωρούνται ως τονωτικές, ενώ οι ελαφριές ως αναψυκτικά και χωνευτικά ποτά. Μία λογική χρήση δεν μπορεί να θεωρηθεί ως επιβλαβής. Φυσικά, όπως όλα τα αλκοολούχα ποτά, δεν μπορεί και δεν πρέπει να συνδυαστεί με την οδήγηση. Για αυτό θα πρέπει να καταναλώνεται υπεύθυνα.